اسلاید شو

سامان سلیمانی ، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی ، گروه مشاورین اجرایی کسب و کار - مطالب تیر 1398

تحلیل روند بازار و تاثیر آن بر کسب و کارها

یکشنبه 16 تیر 1398 10:49 ق.ظنویسنده : سامان سلیمانی

 

تحلیل روند بازار :

صاحبان کسب و کار همواره باید روند و جهت بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستند را بدانند تا بتوانند به ادامه حیاط و موفقیت کسب و کار خود امیدوار باشند  . با توجه به تغییرات و عدم ثبات شرایط فعلی بازار هنگامی که با صاحبان کسب و کارهای مختلف صحبت می کنیم مشاهده می کنیم تعدادی فعالیت خود را به حالت تعطیل درآورده و فقط نظاره گر شرایط هستند و منتظرند تا شرایط به روال قبل باز گردد تا بتوانند دوباره به فعالیت خود ادامه دهند !! تعداد دیگری از کسب و کارها فعالیت های خود را به طرز قابل چشمگیری کاهش داده و فقط به دنبال بر طرف کردن نیازهای حیاطی و اولیه کسب و کار خود هستند .... در طرف دیگر شاهد هستیم عده ای به تحلیل و بررسی روند بازار کسب و کار خود پرداخته و استراتژی های مناسب با توجه به شرایط و تغییرات محیطی اتخاذ کرده اند که نه تنها از تغییرات و عدم ثبات بازار در امان مانده اند بلکه توانسته اند بازارهای جدیدی نیز برای خود پیدا کنند . در نتیجه دانستن این نکته که بازاری که در آن مشغول به کار هستید راکد و در حال نزول هست یا خیر ؟ و این پروسه چقدر سریع در حال اتفاق افتادن هست بسیار برای صاحبان کسب و کار مهم می باشد ، زیرا با دانستن این موارد می توانند استراتژی هایی مناسب جهت رویارویی با این تغییرات اتخاذ کنند به طوری که کمترین آسیب و صدمه را از این تغییرات بببند .


برچسب ها: تحلیل بازار ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 16 تیر 1398 10:57 ق.ظ

 

4 نیاز مشتری که قبل از فروش باید شناسایی گردد

پنجشنبه 13 تیر 1398 10:44 ق.ظنویسنده : سامان سلیمانی

 

برای هر نوع مخاطبی در فرآیند فروش 4 نوع نیاز وجود دارد که یک فروشنده حرفه ای قبل از ورود به سیکل فروش باید آن ها را شناسایی کرده تا بتواند تاثیر گذاری مناسبی در مشتری داشته و فروش خود را به سرانجام برساند ، در ادامه به بررسی 4 نوع نیاز مشتری می پردازیم :

1-     دردی که تسکین پیدا نکرده : مشتری باید دارای یک احساس عدم رضایت باشد و یا در یک زمینه ناراحتی داشته باشد که او را اذیت و مانع خوشحالی او می گردد . پس باید دید مشتری دقیقاً چه درد یا مشکلی دارد که محصول یا خدمت شما می تواند ان را از بین ببرد .

2-     مشکل حل نشده  : بعضی وقت ها مشکل برای خود مشتری مشخص است ، اما بعضی وقت ها خودش نیز نمی داند که مشکلی وجود دارد ! اما در هر حال باید مشکلی که محصول یا خدمت شما به صورت موثر حل می کند را تعریف کنید .

3-     نیاز : مشتری نیازی دارد که هنوز حل نشده است ، او بهبودی در کسب و کار خود می خواهدکه محصول یا خدمت شما می تواند آن را انجام دهد . چه نیازی است که محصول یا خدمت شما می تواند آن را برآورده کند ؟؟

4-     نرسیدن به هدف : مشتری خوب شخصی است که هدفی دارد که هنوز به آن نرسیده است ، کار شما تعیین این اهداف و یا بهبودی است که محصول یا خدمت شما باعث می شود تا مشتری بتواندبا یک روش کم هزینه و در زمان مناسب به آن برسد .



برچسب ها: نیاز مشتری ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 13 تیر 1398 10:46 ق.ظ

 

وظایف مدیر فروش

جمعه 7 تیر 1398 01:36 ب.ظنویسنده : سامان سلیمانی

 

کار مدیر فروش چیست؟

کار مدیر فروش، هدایت تیم های فروش می باشد. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار و توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف مدیران فروش است.

مسئولیتهای مدیران فروش بسته به اندازه سازمان متفاوت است اگرچه اکثر آنها به مدیریت نحوه توزیع محصولات و خدمات از طریق تعیین قلمروهای فروش، تعیین اهداف فروش و برگزاری برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان می پردازند . 





برچسب ها: وظایف مدیر فروش ،
آخرین ویرایش: جمعه 7 تیر 1398 01:39 ب.ظ

 

 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو