سامان سلیمانی چهارشنبه 20 بهمن 1395 09:22 ق.ظ نظرات ()

نکاتی که شما را تبدیل به یک فروشنده حرفه ای می کند !   

در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه راه هایی هست که محصول و کسب و کار شما رو از سایرین متمایز کنه و باعث بشه شما از رقیباتون جلو بزنید. بعضی موضوعات خیلی کوچیک و پیش پا افتاده به حساب میان؛ اما میتونن مهمترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند.

رعایت این نکات شما را تبدیل به یک فروشنده حرفه ای می کند  :

سعی کنین استارت مکالمه رو طوری شروع کنین که از مشتری بخواین در مورد شما و محصولاتتون به چه اطلاعاتی نیاز داره.

در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خودتون رو حفظ کنین. قطعا دلیلی دارین که مشتری رو قانع کنه. همچنین از مشتریتون دلیل قانع کننده بخواهید.

با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشین. ضد و نقیض میان حرفای شما و همکاراتون پیش مشتری جلوه خوبی نداره.

طول مکالمه با مشتری رو زیاد نکنین. مکالمه زیاد مشتری رو خسته میکنه.

اگه احساس میکنین گوینده و سخنران خوبی نیستین، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نرین و این کار رو به عهده بازاریاب هاتون بذارید.

سعی کنین هنگام پرزنت، ارزش های کاری مشتریتون رو پیدا کنین تا راحتر بتونین به چیزی که میخواد برسین.

از جملات تبلیغی اغراق آمیز مثل “ما بهترینیم” جدا اجتناب کنید.

همه سوالات مشتری رو مستقیم و شفاف جواب بدین.

هنگام پرزنت مشتری سعی کنین که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنین.

اگه برای سوال مشتری جوابی ندارین، لطفا جواب رو حدس نزنین.

قبل پرزنت مشتری جدید سعی کنین اطلاعاتی در مورد اون از جاهای مختلف بدست بیارین.

لطفا همه واقعیت ها در مورد محصول و سرویستون رو ارائه بدین. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.

مشتری رو با پیشنهاد های گوناگون گیج نکنین. در هر پرزنتیشن سعی کنین فقط یک محصول یا خدمات رو معرفی کنین.

بهترین بازاریاب و مارکتینگ منیجر شهر رو انتخاب کنین و با هر قیمتی اونو استخدام کنین.

بابت سرویس و خدماتتون، قیمت های توهمی و پرت ندین. مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شما خبر داره.

با همکارتون در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.

هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشین. حتی با اجازه اون.

برای تداوم فروش محصولات و خدماتتون، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM رو راه اندازی کنید.

از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنین. با این کار باعث میشین که مشتری فکر کنه شما کلاه بردار هستین.

اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش هم کم شد، سرمایه باقیمانده رو تو حساب بانکیتون حبس نکنین. ادامه حیات فروش شما به تبلیغاتتون بستگی داره.

اگر درصد فروش محصولات شما یا سرویستون پایین اومد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردین. مهمترین عامل در فروش تبلیغات هستش.

فکر نکنم از شرکت کوکاکولا یا پپسی تو جهان شناخته شده‌ تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی رو بابت تبلیغات می پردازند.

هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنین و دنبال مشتری جدید باشین.

بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان قبلیه.

مهمترین قانون فروش: هرگز رقیب رو نکوبید!

به جای تخفیف سعی کنید امتیاز بدید. اگر تخفیف میدید حتمن امتیاز بگیرید و اگر تخفیف می دهید طوری باشه که مشتری بگه احسنت به خودم که تخفیف گرفتم!

اگر مشتری میگه محصول گرونه یعنی داره می گه محصول ارزش نداره. پس ارزش محصول رو بالا ببرید و قیمت رو کم نکنید.

قراداد رو اول جلسه رو میز نگذارید. این یعنی اومدم پولتو بگیرم و آدما از اینکه پولشون رو بگیرن خوششون نمیاد.

هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندید حتمن فیلد های قرارداد رو پر کنید و بهش بدید.

حواستون باشه در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود داره که مشتری آماده است به شما بله بگه اگر مکالمه رو طولانی کنید فروش رو از دست دادین  .