سامان سلیمانی دوشنبه 18 بهمن 1395 06:50 ب.ظ نظرات ()

چگونه خدمات خود را بفروشیم؟

یکی از ویژگی های خدمات ناملموس بودن است. از آنجایی که خدمات قابل دیدن ،لمس کردن ،چشیدن و بوییدن نیست برای مشتری در خرید آن همواره نوعی ابهام ،تردید ،نگرانی و عدم اطمینان وجود دارد.

یکی از وظایف اصلی فروشندگان برای  فروش خدمات ، جذب اعتماد خریداران است.برای این کار می توانید از راهکار های زیر استفاده نمایید:

.1به مشتری امکان تست خدمات خود  بدهید.

یک آموزشگاه کنکور جلسه اول کلاس هایش رایگان است.

.2عناصر مشهود و ملموس را به خدمات خود اضافه کنید.

یک آموزشگاه جزوات و فیلم را به همراه کلاس های خود به مشتریانش می دهد.

.3از مشتری های سابق خود رضایت نامه کتبی بگیرید و آن را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید.

.4نتایج موفقیت های قبلی خود را به مشتری نشان بدهید.

یک آموزشگاه عکس افرادی که قبلا از کلاس های آن ها استفاده کرده بودند و نتیجه عالی در کنکور به دست آورده اند را در معرض دید مشتریانش قرار داده است.

.5گواهینامه های مختلف مانند ایزو دریافت کنید و به مشتری نشان دهید.

.6به افراد شاخص خدمات بدهید و آن ها را در رزومه کاری خود بیاورید.

یک آرایشگر  به واسطه ارتباطاتی که دارد مو های جند فوتبالیست معروف را اصلاح می کند و عکس های آن ها را در سالن آرایشگاه خود قرار داده است.

.7شواهد محیط فیزیکی باید با پیامی که می خواهید به مشتری خود برسانید همخوانی داشته باشد.

یک آرایشگاه برای این که پیام کیفیت بالای کار خود را به مشتری برساند یک محیط بسیار زیبا و لوکس طراحی کرده است.