سامان سلیمانی چهارشنبه 10 آذر 1395 11:39 ق.ظ نظرات ()

تکنیک های فروش up selling  و cross selling 

برای بالابردن ضریب فروش و حاشیه سود بالای یک کالا، باید از فاکتورهای اساسی نظیر تکنیک‌های فروش بیشتر( آپ سیلینگ) و فروش جانبی (کراس سیلینگ) استفاده کرد تا دغدغه اصلی مدیران و شرکت های تولیدی نسبت به فروش کالا از بین برود

Up selling : به این معنی که در زمان فروش یک محصول و درست وقتی که مشتری به اندازه کافی راضی شده است تا پول این محصول را پرداخت کند با یک پیشنهاد کمی گران تر ، محصول مشابه یا بالاتر را به او پیشنهاد دهید  . یعنی متقاعد کردن مشتری به اینکه مبلغ بالاتری برای کالای مشابه پرداخت کند یا حداقل اینکه کالایی مشابه به او بفروشید که سود بیشتری برای شما دارد.به عنوان مثال : احتمالا برایتان پیش آمده  است که برای خرید یک دست کت و شلوار معمولی با قیمتی متوسط به یک مغازه رفته باشید و هنگام ورود به مغازه، مطمئن بودید که بیشتر از 500 هزار تومان بابت این لباس پول نخواهید داد، ولی هنگام خارج شدن، متوجه شدید که فروشنده کاری کرد تا برای این لباس، 750 هزار تومان پرداخت کنید

در این حالت، فروشنده شما را متقاعد می‌کند که برای تصاحب کالایی ارزشمندتر، مبلغ بالاتر از چیزی که در ابتدا به این کار اختصاص داده بودید، پرداخت نمایید.

Cross Selling  : در این تکنیک محصول مورد نظر مشتری را ارایه می دهیم ، اما در کنارش محصولات جانبی بیشتری را نیز به

 مشتری پیشنهاد می دهیم . فروشندگان تلفن همراه که پس از فروش تلفن همراه به شما محصولات دیگری مثل قاب گوشی، محافظ

 صفحه، نرم افزار و را سفارش می دهند...

شباهت هر دو روش در سودآوری بیشتر است ...

شما نیز میتوانید در کسب و کارهایتان از تکنیکهای بالا استفاده کنید، بیاندیشید شما چگونه می‌توانید با به کارگیری آپ سلینگ و کراس سلینگ ، فروش سازمانتان را بالا ببرید ؟