تبلیغات

اسلاید شو

سامان سلیمانی ، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی ، گروه مشاورین اجرایی کسب و کار - راههای راضی کردن مشتری برای خرید محصولات شما کدامند ؟

راههای راضی کردن مشتری برای خرید محصولات شما کدامند ؟

یکشنبه 3 شهریور 1398 10:56 ق.ظنویسنده : سامان سلیمانی

 

۶ راه راضی کردن مشتری برای خرید محصول شما

مشتری هیچگاه برای ویژگی‌های محصول آن را نمی‌خرد بلکه راضی می‌شود این ویژگی‌ها فایده‌ای برای او دارند که آن را می‌خرد.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان از ویژگی‌های محصول حرف می‌زنند و می‌گذارند خود مشتری بفهمد که فواید این ویژگی‌ها چیست. این یعنی از مشتری بخواهیم وظیفه سنگین ما را به دوش بکشد.

اگر شروع به گفتن فواید محصول خود کنیم خیلی بیشتر مشتری خواهیم داشت تا اینکه ویژگی‌هایی که دارد را بگوییم.اینجا به شش قانون راجه به آن می‌پردازیم.

  1. تفاوت بین ویژگی و فایده را بدانیم.

ویژگی چیزیست که محصول دارد یا انجام میدهد. فایده چیزیست که برای مشتری ما معنای محصول است.

غلط: این ماشین یک سقف محکم ایمنی دارد.

درست: این ماشین خانواده شما را ایمن نگه میدارد.

  1. استفاده از زبان واضح و ساده.

مشتری فواید را در صورتی که با زبان ساده و راحت و خودمانی مطرح شود بیشتر به یاد می‌آورد و احساساتش را برمی‌انگیزد.

غلط: این سقف در حادثه تصادف رانندگی محافظت خوبی از سرنشینان می‌کند.

درست: اگر ماشین چپ کند شانس زیادی وجود دارد که بتوانید بدون صدمه از آن خارج شوید.

  1. از اصطلاحات خاص و زبان بیزنس استفاده نکنیم.

هیچ چیز بدتر از استفاده از کلیشه‌های بیزنسی و اصطلاحات فنی خلق افراد را تنگ نمی‌کند

غلط:پیاده سازی پروتکل ۸۰۲۱۰

درست: می‌توانی هرکجا که خواستی مجازی وصل شوی.

  1. لیست فواید را کوتاه کنیم

بیشتر افراد می‌توانند در یک آن چند فکر در ذهن داشته باشند لیست بلندبالای فواید فقط آن‌ها را گیج می‌کند.

غلط: این لیست ۱۰ فایده برتر این محصول است.

درست: دو چیز مهم راجع به محصول اینست که…

  1. تاکید بر چیزی که برای شما یا شرکت مهم است.

فواید عمومی محصول باعث می‌شود مشتری شما محصول شما را بخرد اما او باید بداند چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌کند.

غلط: نرم‌افزار ما به شما کمک می‌کند مولد باشید.

درست:مشتری‌های ما اعلام کرده‌اند که با استفاده از نرم افزار ما ۳۰% از هزینه‌هایشان کم شده است یعنی دوبرابر متوسط کل صنعت.

  1. فواید خود را به طور مشخص بیان کنید

مشتری‌ها از فوایدی که با کلمات مبهم و مختصر بیان می‌شوند خوششان نمی‌آید بلکه یک فایده در صورتی در ذهن می‌ماند که مشخص و واضح باشد.

غلط: ما هزینه‌های نگهداری کالای شما را کاهش می‌دهیم.

درست: ما دقیقا ۲۵% از هزینه‌های نگهداری کالای شما را کاهش می‌دهیم.


برچسب ها: راضی کردن مشتری ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 3 شهریور 1398 10:58 ق.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر